Posted by : indra andeskap cumunity Jumat, 31 Agustus 2012

Mantera Ilmu Gerak Melayu-Gagah

Salam keatas pembaca Yang Mengucap Dua Kalimah Syahadah.

Segala Puji Pujian untukNYA dan Salawat dan Salam untuk Baginda Rasulullah SAW.

Berikut adalah mantera2 didalam bahasa Melayu yang dipakai oleh Pendekar2 Melayu dahulu kala. Ianya sekadar berkongsi Ilmu sebagai pengetahuan 'Pakaian' orang2 Melayu zaman dahulu.

Ayat Gerak-Gagah

Basmallah

Hai jiwa menggunung yang hitam dan putih
Berserahlah kamu kepada Tuhan
Gerak mu gerak berisi
Gerak bersyarat ALLAH dan Muhammad
Gerak SIM ALIF gerak maut
Gerak Malaikat gerak ruhani
Zat sama dengan aku
Aku bersyarat aku
Kaf, Lam, Mim, Nun, Wau.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Welcome to My Blog

Popular Post

Blogger templates


visitor counter

Recent Comments

Blogger templates

Test Footer 2

Facebook
">Index »'); document.write('

Facebook
?max-results=10">Label 6

');
    Facebook
    ?max-results="+numposts1+"&orderby=published&alt=json-in-script&callback=showrecentposts1\"><\/script>");

Pages

Powered By Blogger
Diberdayakan oleh Blogger.

Pages - Menu

About Me

Foto Saya
Afaaaaaaaaa.................h hai kawan2 ingat aku ya,,,yg slalu di hati

Pengikut

- Copyright © Indra Saputra Utama -Robotic Notes- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -